BLOGGER TEMPLATES AND Zwinky Layouts »

Monday, June 4, 2012

cabaran yang kian terasa

Salam......
dua tiga hari ni mood aku agak tak elok...asyik rasa sedih je dan asyik rasa nak balik kampung...huhu. Padahal baru minggu lepas aku balik kampung, seminggu dok kat umah. Sekarang tiap2 hari pun aku masih pk nak balik...entahla. Tapi kesian kat abg, bulan lepas entah berape hari dia cuti sbb aku, berapa kali ulang alik ke kelantan ganu tuk jenguk aku...


Mungkin keadaan alahan aku yang makin teruk aku rasakan menyebabkan emosi aku terganggu....Kadang2 memang terasa dugaan tu kian hebat melanda. tak termampu aku nak menanggungnya. Kalau boleh aku nak bgn pg dengan rasa sihat dan bersemangat, nak jadi bakal mama yang ceria...tp dalam keadaan aku macam ni aku nak menguruskan diri sendiri pun rasa xberdaya...


dan....aku sedih bila aku tak dapat menunaikan tanggungjawab aku pada suami dengan sebaik mungkin..aku xlarat nak buatkan dia air tiap kali dia balik kerja, tak larat nak masak tuk abang, tak larat nak sediakan pakaian abang...semuanya abang buat sendiri.. bahkan tuk ambik air segelas pun kadang2 aku terpaksa mintak pertolongan orang lain...dah sebulan aku macam ni, berat badan makin turun....aku jadi risau akan kandungan aku....Ya Allah Engkau lindungilah anakku ini....


Sekarang ni rasanya dah ok sikit alahan tu...xsabar nak suh berakhir 3bulan pertama ni....hu.macam ni rupanya rasa jadi seorang ibu. Bukan main susah nak lalui detik 9 bulan mengandung...belum masuk saat melahirkan, membesar, mendidik....masa ni baru ingat kat ma....huhu. nyesal dulu2 kadang2 xdengar cakap ma...ma, maafkan anakmu ini atas segala salah silap anakmu yang khilaf ini... :-(

0 comments: