BLOGGER TEMPLATES AND Zwinky Layouts »

Saturday, January 1, 2011

1st day at UniSZA for the last semester

Ari ni dah 1hb 1 tahun 2011, dah 26 tahun usia aku sekarang...masih single (asyik kena tinggal), masih lagi belajar (dulu2 mak suh blaja tak nak dengar)..dan masih tak tahu hala tujuan hidup...

Kerja?Kahwin?? Sambung blaja?? Azam tahun baru pun aku tak dapat fikir dengan baik~~

Erm...tapi semua orang tentu mengharapkan tahun 2011 ni memberi lebih kejayaan, lebih kebahagian dan lebih kemajuan dalam hidup masing2, kan? Aku pun sama, turut mengharapkan awan mendung Disember kan berarak pergi...moga2 pelangi kan muncul di Januari ini....untuk memberi aku sinar baru....

First day di hostel betul2 mengingatkan aku tentang kisah duka itu, terasa kian segar memori itu....menikam2 hatiku, menghiris bak sembilu. Luka di hati tak siapa yang tahu~~ Terasa seperti baru semalam kisah duka itu berlaku, terasa seperti baru semalam aku melihatnya, menunggunya tuk menghantar aku pulang ke kampung halaman...

Melihat senyumannya, melihat redup matanya....argh aku begitu merinduinya! aku rindu segala2nya mengenai dia...aku rindu suaranya yang sentiasa lembut denganku, yang sentiasa sabar melayan setiap kerenahku...erm apa kah khabarnya sekarang? Mungkin sedang di ulit bahagia bersama insan itu....tapi mengapa aku yang merasa sakit sebegini?

Aku tahu tak guna meratapi sesuatu yang bukan di takdirkan untuk aku, dan hidup aku takkan berhenti walau tanpa dia di sisi....tp kadang2 terasa terlalu sukar perjalanan yang aku tempuhi, terasa begitu lambat masa berlalu...terasa tak tertanggung kedukaan ini ~~

2 comments:

Anonymous said...

be strong sis.. i know u can do it n u knows it too~

"ourlife..." said...

huhu....i just pretend to be strong, actually i'm not...i miss him a lot...really miss him :(