BLOGGER TEMPLATES AND Zwinky Layouts »

Sunday, December 19, 2010

BERKAWAN BIAR BERIBU, BERCINTA PUN BOLEH KER??


Mcm tajuknya, orang kata berkawan biar beribu, bercinta hanya yang satu...boleh pakai lagi ker pepatah macam tu? haha..bagi aku, semua tu tak betul, tak betul sama sekali. Lelaki zaman sekarang xpakai dah pepatah macam tu, diaorang pakai pepatah berkawan biar beribu, bercinta pun apa salahnya beribu...hehe. To those men outside, please don't feel offended :p i'm just telling the truth..bagi aku bila bercinta aku tak berniat nak kongkong si dia kalau aku tak bagi dia berkawan dgn perempuan..aku cuma takut kebebasan yang aku berikan, akan di salah gunakan. Men are unpredictable, bila2 masa mereka boleh berubah, boleh jatuh hati sekelip mata pada insan yg baru dikenali...well, benda baru selalu nampak lebih cantik daripada yang lama kan? Dah banyak aku lihat kawan2 perempuan aku menderita, tertipu kerana insan bergelar lelaki...termasuk aku :) dan yang kelakarnya, aku masih ingin menunggu si dia...betapa bodohnya aku, kan?


Erm..aku sering tertanya2 knape kadang2 kita selalu bertemu dengan orang yang salah...Tp aku tahu semua ini adalah ujian Allah...supaya kita akan menjadi manusia yang lebih sabar, supaya kita tidak alpa, supaya kita sentiasa ingat padaNYA...Sesungguhnya Allah tidak akan datangkan ujian yang tidak mampu di tanggung oleh hambaNya.

Setiap apa yang berlaku pasti ada Hikmahnya...yakin dan percayalah pada Qada dan Qadarnya. Moga2 hiduP kita akan lebih di berkatiNya, AMIN....

Duhai sahabatku,

"Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang
Allah s.w.t mempunyai CINTA dan KASIH yang lebih besar dari segalanya
Dan Dia telah menciptakan seseorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak...
Ketika kau merasa bahawa kau mencintai sesorang namun kau tahu cintamu tak terbalas, Allah S.W.T tahu apa yang ada didepanmu dan Dia telah mempersiapkan segala yang terbaik untukmu..........."

p/s: lari tajuk sikit..hahaha

0 comments: